Нельзя объять необъятное, но... желательно

 

Застосування критерію Дікіна для оцінки динамічної остійності суден за результатами натурного моделювання поведінки судна на морському хвилюванні




Козлова Н.Л.*, Лакєєв Ю.В.

*Національний авіаційний університет

 

 

Наведено стислий огляд результатів порівняльного дослідження рівнів безпеки однокорпусних і багатокорпусних суден за критеріями Міжнародного кодексу з безпеки швидкісних суден 2000 HSC Code [1] та проаналізовано альтернативний універсальний критерій [2] для оцінки результатів дослідження і визначення  динамічної остійності суден.

Дані для дослідження були одержані як результати натурного експерименту на пасивних моделях суден у буксирувальному басейні, обладнаному плунжерним хвилепродуктором. Здійснювалось натурне моделювання поведінки судна в умовах морського хвилювання у широкому діапазоні зміни параметрів.

Порівняння результатів експерименту для однокорпусних і багатокорпусних суден за критеріями кодексу [1] виявляється некоректним, оскільки оцінюються різні параметри, по різному враховується величина початкового моменту, що кренить, та не враховується вплив розміру судна при різних станах поверхні моря.

Б.Дікіном [2-4] запропонований альтернативний універсальний критерій для оцінки результатів натурних експериментів, у якому враховані розміри судна, діапазон додатних значень діаграми залишкової статичної остійності і максимальний залишковий відновлювальний момент. З урахуванням цього критерію критичну висоту хвиль, які можуть призвести до перекидання судна, можна визначити за формулою:

     Нкр. = (R • Mmax1/2 ) / (10B  - L/100) ,

де:

Нкр. - критична висота хвиль;

R - діапазон додатних значень діаграми залишкової статичної остійності; 

Mmax - максимальний залишковий відновлювальний момент;

B - ширина судна;

L - довжина судна.

 

Запропонований критерій надає можливість в єдиний спосіб оцінювати динамічну остійність суден різної форми  і може бути зкоригований для оцінки вже існуючого флоту. Зокрема, він може бути застосований для вивчення взаємодії малого моторного або вітрильного судна з критичними за висотою хвилями і може стати у нагоді проектувальникам, виробникам і сюрвейорам при оцінювання ними рівню безпеки судна у штормових умовах.

 

Література:

1. International Code of Safety for High-Speed Craft, 2000 (2000 HSC Code), Maritime and Coastguard Agency, Department for Transport, London, 2000.

2. Deakin B., An experimental evaluation of the stability criteria of the HSC Code,  Wolfson Unit MTIA, University of Southampton, UK, 2009.

3. Deakin B., Collative evidence for a universal method of stability assessment or guidance, Wolfson Unit MTIA, University of Southampton, UK, 2010.

4. Deakin B., Development of very simple stability and loading guidance, World Fishing Exhibition 2009.



Создан 25 янв 2013



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником